Конспект уроку "Птахи"

/Files/images/DSC_3357.JPG

Тема уроку: Птахи.

Мета:ознайомити учнів з істотними ознаками птахів;розповісти про важливість пір’яного покриву в житті птахів;розширювати знання про перелітних та осілих птахів;виховувати бажання піклуватися про птахів.

Обладнання:індивідуальні картки, таблиці птахів, риб, комах, аудіо запис птахів.

Тип уроку:комбінований

Хід уроку

I.Організація класу до уроку.

/Files/images/DSC_3343.JPG

Любі діти!У наш клас завітали гості. Привітаймо в добрий час гостей посмішкою і миром.

Ми вам раді ,люди добрі

І вітаєм щиро вас

І запрошуєм ласкаво

На урок природознавства в 1 клас.

II.Психологічна налаштованість.

Встали діти всі рівненько

Усміхнулися гарненько

Настрій на урок взяли

Працювати почали.

Сьогодні на урок хтось завітав до нас. Але ви дізнаєтесь хто це ,відгадавши загадку.

Кулі снігові катаю

Та до купоньки складаю

Капелюх-відро стареньке

Ніс- моркв’яний, червоненький.

Вийде білий чоловік

Як він зветься? Сніговик.

Молодці. Діти,а які слова вам допомогли відгадати загадку?

III. Підсумки фенологічних спостережень.

-Діти, погляньте у вікно і скажіть :

-Яка пора року?

-Який сьогодні день,яке число і місяць?

-Який стан неба?

-Чи випадали опади?

-Діти, хто бажає попрацювати біля календаря природи?

За народним календарем цього дня можлива магнітна буря ,тому ми на урок візьмемо:

У-увагу;

Р-розум;

О-обережність;

К-кмітливість.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

1.Робота в парах.

Гра «Знайди зайве»/Files/images/DSC_3351.JPG

Картки із зображенням:6 риб і1комаха;6 комах і риба;6 листяних дерев і 1 хвойне;6 хвойних і 1 листяне.

V. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема сьогоднішнього уроку схована під цифрами. Їх потрібно розставити у порядку зростання.

П Т А Х И

1 2 3 4 5

То над якою темою ми будемо працювати ?Молодці!

1.Створення проблемної ситуації.

-Хто такі птахи?

-А як ви відрізняєте птахів від інших тварин?Тому їх ще називають пернатими

/Files/images/DSC_3339.JPG

-Чи можна назвати всіх літаючих тварин птахами?(Не можна. Можуть літати комахи.)

-А чи плавають птахи?(Так. Наприклад, гусак в пінгвін.)

-Чи бувають нелітаючі птахи?(Так. Це страус,пінгвін,ківі.)

-Як ви вважаєте,навіщо птахам пір’я?

Пір’я ,розташоване на тулубі,крилах і хвості птаха,-різне. Одне пір’я захищає птахів від холоду,інше допомагає літати. Пір’я,що вкриває все тіло птаха,як луска-тіло риби,називають покривом. Покривне пір’я утворює обтічну

поверхню,полегшуючи політ птаха. Під покривним пір’ям розташовується м’яке і пухнасте пухове піря. Пухове пір’я захищає птахів від охолодження і перегрівання.

За допомогою дзьоба птахи добувають їжу,чистять своє пір’я,в’ють гнізда,доглядають за пташенятами,подають сигнали.

-Чим живляться птахи?

-Що допомагає їм добувати їжу?(Дзьоб,кігті.)

Міцний дзьоб допомагає захоплювати і подрібнювати їжу.А також за допомогою дзьоба розносять насіння на великі відстані,де з нього виростають нові рослини.

V Фізкультхвилинка.

/Files/images/DSC_3363.JPG

Скік, скік! Всі на гілки

Розімнемо трішки спинки.

А тепер іще крилята

Щоб могли швидше літати.

Проошу я усіх сідати

Будем далі працювати.

VI. Усвідомлення теми і мети уроку.

/Files/images/DSC_3336.JPG

Відгадування загадок.

1.Маленький,сіренький

На соняшник сів.

Надзьобався добре

Й далі полетів. (Горобець.)

2.Відгадайте,діти,хто

Має носик-долото.

Ним комах з кори виймає

Про здоров’я лісу дбає.(Дятел.)

/Files/images/DSC_3338.JPG

3.У блакитнім піджачку

В червоній сорочці.

В нас зимою по садку

Гуляють,як гості.(Снігурі.)

Діти,в нас є дуже багато пташок . Вони поділяються на осілі і перелітні.

Осілі птахи живуть у нас цілий рік,а перелітні відлітають у теплі краї.

/Files/images/DSC_3342.JPG

А як ви думаєте,чому?

Назвіть осілих птахів?

А перелітних?

Робота з підручником.

-Розгляньте фото на с.60.

/Files/images/Igor-Melika-Dnister-22-26.08.2012-Zalishchyky-22c.jpg

-Які із зображених птахів вам відомі?

-Який зовнішній вигляд має птах?

-Чим укрите тіло птаха?

-Яку користь приносять птахи природі?

-Як називають птахів,які живуть у нас весь рік?Спробуйте назвати їх.

-Як називають птахів ,які прилітають до нас навесні?Наведіть приклади.

/Files/images/DSC_3351.JPG

-Яких перелітних птахів ви знаєте?

Гра»Осілі і перелітні птахи»

Коли я показую осілих птахів-діти присідають, а перелітних-розводять руки в сторони і летять.

Звучить аудіо запис завірюхи-зими.

-А зараз заплющіть очі і уважно послухайте.

-Що ви почули?

-Чи моторошно вам стало?

-А як у таку негоду почуваються пташки?

-Яку їжу полюбляють пташки?

Пам’ятайте:солене сало і підсмажене насіння дуже шкідливе для птахів.

Робота в зошиті с.37.

/Files/images/DSC_3349.JPG

Біля осілих птахів ви ставите цифру 1,а перелітних-2.

(Учні працюють в зошитах під музику «спів пташок»

Гра «Кого не вистачає»(Цікавий квадрат)

/Files/images/DSC_3361.JPG
/Files/images/DSC_3344.JPG

Сюжетно-рольова гра «Зустріч птахів»

Синичка. Здрастуйте,любі друзі!Ми до вас у гості на всю зиму завітали.В лісі вже тепер їжі мало ,а у сніжну і морозну зиму її зовсім не буде!Спасибі ,що ви не забуваєте про нас,підгодовуєте у скрутну пору.

Сорока. І мене діти взимку

Частенько біля своїх годівниць бачать.

Строката сорока веселої вдачі.

В саду білобока навприсядки скаче.

(Вбігає ворона)

Синичка. Де, вороно-каркароно,ти була?

/Files/images/DSC_3362.JPG

Сорока. Що, вороно-каркароно, принесла?

Ворона. Я проснулась,стрепенулась,кар-кар.

На воронячий зібралась я базар.

Рано-рано прилетіла до струмка.

На городі проковтнула черв’яка.

Покружляла-покружляла я вгорі

Горобців порозганяла у дворі.

Сорока.(глузливо)

Стріла півня-розбишаку,пісняра

І чкурнула-дременула із двора

Ворона. Неправда,сороко!Зовсім не тому я поспішала,що від півня втікала.Я до дітей встигнути хотіла. Розпитати,чи не забудуть вони взимку про нас,пташок?

Діти. Ні!Ми про вас пам’ятаємо . Годівниці вже готуємо.

/Files/images/DSC_3347.JPG

VII. Підсумок уроку.

Вправа «Мікрофон»

-Про кого ми говорили на сьогоднішньому уроці?

-Назвіть ознаки птахів.

-Яка пташка найбільше вам сподобалася?

-Як ви допомагатимете птахам узимку?

-Що вам сподобалося на уроці?

Ми друзі і вірні,і щирі

Бо ми бережем повсякчас.

Пташок,що літають у вирій,

І тих ,що зимують у нас.

Діти ,щиро дякую за працю ,і сніговичок вам за це подарує чарівні сніжинки.

/Files/images/DSC_3346.JPG

Виставки

/Files/images/DSC_3335.JPG

/Files/images/Igor-Melika-Dnister-22-26.08.2012-Bernove-92sm.jpg

Прийом до "Наддністряночки"

/Files/photogallery/DSC_0390.JPG

/Files/photogallery/DSC_0448.JPG

/Files/photogallery/DSC_0452.JPG

/Files/photogallery/DSC_0699_2.JPG

Свято осені

Кiлькiсть переглядiв: 394

Коментарi